روش نصف کردن اولین و ساده ترین روش برای پیدا کردن صفرهای تابع است، که البته معایب و محدودیتهایی دارد. این روش برای توابعی قابل اجراست که حول ریشه خود اکیدا یکنوا باشند. به عبارت دیگر این روش تنها برای پیدا کردن ریشه های ساده قابل استفاده است و قادر به یافتن ریشه های مضاعف نیست. در ضمن سرعت همگرایی آن بسیار کند است و به همبن دلیل اغلب برای محاسبه صفرهای توابع چند جمله ای (معادلات ساده) استفاده می شود. در این سوال میخواهیم این روش را برای توابع چند جمله ای پیاده سازی کنیم. شما می بایست با دریافت یک معادله ی چند جمله ای، یک بازه، یک حداکثر خطا و یک p به عنوان تعداد ارقام اعشار ریشه ی معادله ی داده شده در آن بازه را محاسبه کنید و جواب نهایی را با p رقم اعشار چاپ کنید. فرض کنید تمامی توابع داده شده به شما در بازه ی مورد نظر جواب دارند.
برای مشاهده توضیحات بیشتر و نمونه های ورودی و خروجی این تابع به فایل دمو مراجعه شود.
پلان (Plan) مجموعهای از طراحی یا دیاگرامهای دو بعدی مورد استفاده برای توصیف یک محل یا شی یا برای برقراری ارتباط ساختمانسازی یا دستور العملهای ساخت است. معمولاً پلانها روی کاغذ کشیده میشوند یا روی کاغذ چاپ میشوند اما آنها میتوانند به صورت یک فایل دیجیتالی نیز حضور داشته باشند. پلانها معمولاً برای اهداف تکنیکالی مانند معماری، مهندسی یا نقشه کشی استفاده میشوند.
مشخصات پلان:
- نوع کاربری: بیمارستان
- 100 تخت خوابی
پلانها میتوانند برای ارائه یا جهت گیری اهداف نیز مورد استفاده قرار گیرند. هدف نهایی از پلان، یا به تصویر کشیدن یک مکان یا یک شی موجود است یا برای انتقال اطلاعات کافی یک ذهن خلاق به یک سازنده یا تولیدکننده برای تحقق بخشیدن طرح مورد نظر میباشد.
نقشه کامل معماری با فرمت اتوکد (DWG) شامل موارد ذیل می باشد:
- پلان زیرزمین
- پلان پارکینگ
- پلان های طبقه یک و دو
- سایت پلان
- پلان مقطع
میخواهیم یک فتوشاپ بسیار ساده بنویسیم که چند فیلتر ساده blending را روی عکس ها پیاده کند. یک عکس در واقع ماتریس دو بعدی از پیکسل هاست. برای سادگی فرض می کنیم که هر پیکسل را میتوان با یک عدد (رنگ) نشان داد که هر چه عدد کوچکتر باشد یعنی رنگ تیره تر است. پس برای نمایش یک عکس کافی است کاراکتر مربوط به هر خانه ی ماتریس را نمایش دهیم.
برای درک بهتر این کد و مشاهده مثالهای ورودی و خروجی به فایل دمو مراجعه شود.
این برنامه از کاربر یک رشته را میگرد سپس به نسبت کاراکتری که کاربر وارد میکند، کار خاصی انجام میدهد. به ازای کاراکترهای زیر باید عملیاتی که جلوی آنها قرار دارد را انجام دهد.
’*’ : برنامه رشته وارد شده را معکوس کرده و چاپ میکند
’/’ : برنامه تمام رشته ی وارد شده را به صورت حروف بزرگ در آورده و چاپ میکند
’-’ : برنامه رشته ی فعلی را رها میکند و رشته ی جدیدی از کاربر میگیرد و ادامه میدهد
’+’ : برنامه حروف رشته را به صورت یکی در میان بزرگ و کوچک میکند (اولین حرف بزرگ میشود و اگر کاراکتر غیرحرفی در میان رشته بود از روی آن عبور میکند و ادامه میدهد)
’#’ : به برنامه خاتمه میدهد.
برای مشاهده توضیحات بیشتر و مثالهای ورودی و خروجی به فایل دمو مراجعه کنید.
اپتیک الکترونی و اپتیک نوری تشابهات بسیاری با یکدیگر دارند. میتوان تصور کرد هر الکترون که یک جسم را ترک کرده و بر روی تصویر متمرکز میشود مشابه با فتونهای نور مرئی است. در نتیجه این تشابه هر مسیر الکترون را میتوان مشابه با یک باریکه نور در نظر گرفت. اگر سیستمی مشابه عدسیهای محدب برای الکترونها فرض کنیم، این سیستم باید به گونه ای باشد که با افزایش انحراف مسیر الکترون از محور اپتیک میزان انکسار نیز بیشتر شود. برای چنین فکوسی نمیتوان از عدسیهای شیشهای استفاده کرد چرا که الکترونها به محض ورود به یک ماده جامد به شدت پراکنده شده و جذب آن میگردند. در عوض میتوان از خاصیت بار الکترواستاتیکی الکترونها و انحراف آنها در یک میدان الکتریکی استفاده نمود. همچنین چنانچه از یک جریان الکتریکی در یک سیمپیچ استفاده شود مسیر حرکت الکترونها متناظر با آن خواهد بود و در میدان مغناطیسی منحرف میشوند.